Már 174 szócikk közül válogathatsz.

A Szépségpédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes szépség tudástár. Legyél Te is a Szépségpédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!
Hirdetés


 

A parfümök sajátos jellegüket csupán egy bizonyos idő elteltével fejtik ki. Mivel különböző illékonyságú anyagok keverékéről van szó, közvetlenül a kifújást követően csupán az első benyomást érezzük: ez a fejjegy vagy felső illatjegy, amely általában friss jegyek keveréke (például bergamott, citrus, narancsvirág, klorofill). A bőr illatával elvegyülve, felmelegedve mintegy 10-20 perc múlva válik érezhetővé az illat bukéja, azaz a szívjegye vagy középső jegye. A bázis- vagy alsó jegy a tartós benyomást adja, ami jó minőségű parfüm esetében hosszú órákig érezhető. Ha tehát a parfümériában illatpapírra fújva megtetszik egy illat, fújjuk ki a csuklónk bőrére és csak akkor vásároljuk meg, ha még 20-30 perc elteltével is tetszik, amit érzünk. Az [orr]? igen fáradékony szerv – átlagosan 4 parfüm megszaglása után telítődik és a következőt már nem érezzük reálisan még akkor sem, ha közben kávét szagoltatnak velünk (elterjedt, de tévedésen alapuló módszer). Nem érdemes tehát egyszerre ennél több illatot kipróbálni vagy tartsunk az újabb kör előtt hosszabb szünetet.


A szócikkhez társított címkék:
bázisjegy , fejjegy , illat , parfüm , szívjegy

Rúzs és más online magazin:

a szépségápolás és wellness újdonságairól, divatról és másról a szépségrovat-szerkesztő és kozmetikus szemével.

www.ruzsesmas.hu



SZAKÉRTŐNK

Fodor-Kassai Mónika

Az Elle, a Nők Lapja és
a Rúzs és Más újságírója
másfél évtizedes
szépségipari tapasztalattal
és kozmetikai
képesítéssel.



Patikapédia Médiapédia Netpédia Biciklopédia Jógapédia Mammutmail Vinopédia
orvosi tudástár marketing-média tudástár internetes tudástár kerékpáros tudástár jóga tudástár

nagy fájlok küldéséhez

borászati tudástár

 


SZAKÉRTŐNK

Fodor-Kassai Mónika

Az Elle, a Nők Lapja és
a Rúzs és Más újságírója
másfél évtizedes
szépségipari tapasztalattal
és kozmetikai
képesítéssel.